Ons

Dagens fundering och händelse;

Jobbar kompisarna frågade om jag skulle följa med och äta på restaurang på lunchen idag. Vi har gjort det lite då och då innan operationen och en gång har vi hämtat mat efter operation. Vi skulle då ha ätit där också men jag ville hämta eftersom det känns så onödigt att betala 78 kr för en lunch när jag ändå inte kan äta så mycket, så hämtar man kan man spara resten till dagen efter eller ta med sig hem till dottern :)

Jo, så idag så frågade de och jag motfrågade så klart om vi skulle hämta istället, men de ville äta där så jag och en annan tjej avstod och åt vår medhavda lunch. Och nu till min fundering, är jag snål som tänker som jag gör.. vad spelar det egentligen för roll att äta där och lämna 2/3 av maten.. Man betalade ju samma pris förr och då åt man upp allt och var äckligt mätt..

Man kan ju inte avstå från restaurang besök för att man inte kan och vill äta upp allt.. Hmm måste nog tänka om i detta.. (Visst har faktiskt inte råd att äta lunch för 78 kr för ofta oavsett om jag äter upp maten eller inte)

:))

Kommentarer
Postat av: Katja

sv; Tack för dina ord. Skönt att höra att jag inte är ensam om mina tankar..

Och välkommen till min blogg :)

Nu ska jag läsa igenom din lite tänkte jag :)



Kram

2011-10-02 @ 02:33:11
URL: http://isnusmumrikens.blogg.se/
Postat av: Ullis

Hej!



Jag hittade din blogg hos Heidi, så hoppas det är okej att jag gör ett litet inlägg;)

Jag förstår precis vad du menar med att gå ut och äta, MEN jag tar med mig det som blir över hem, så kan jag äta det nästa måltid eller dagen efter;) ibland är det ju så att man kan få över så mycket att det räcker 2-3 omgångar;) visst kändes det konstigt i början att göra så, men nu kör jag på, och frågar de så förklara jag varför:)



Lycka till med allt!



//Ullis

2011-10-08 @ 09:41:39
URL: http://allmogen.blogg.se/
Postat av: Heidi

Jag vet precis vad du menar. Den det känns som slöseri, men ibland är det helt enkelt värt det att få socialt umgås med arbetskamraterna på restaurang.



Men jag äter mer sällan ute nu eftersom jag kan komma undan så mycket billigare om jag köper en matlåda och tar med. Ibland räcker de till 4 luncher tom...



Sen kan man ju även visa upp sitt gbp-kort också och få köpa en halv portion eller en barnportion. De flesta restauranger börjar bliv vana det nu och går med på det direkt (iaf här i Sthlm).



Men alla kanske inte fått ett sånt kort (ett intyg där det står att man pga av en operation inte kan äta så mycket och att en liten portion rekommenderas).

2011-10-08 @ 12:01:54
URL: http://bypassoperation.blogg.se/
Postat av: Hanna

Du är så välkommen Ullis att göra inlägg och läsa min blogg. Även om jag är ganska dålig på att uppdatera :)



Ja, matkontot blir mycket mindre helt klart och man kan absolut få uteluncherna räcka till flera måltider och det kommer bli att man oftast har med sig matlåda, någon gång hämtar och det räcker till middag till både mig och dottern till kvällen men kommer nog någon gång förlja med ut och äta också. På kvällsrestauranger kan man ju välja förrätter eller ta med sig..

2011-10-08 @ 12:25:57
URL: http://carpediemnow.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0