Fre

Idag är det fredag och jag  är ensam hemma just nu :) Skönt med lugn och ro. Sitter med datorn och läxbockerna samtidigt och försöker få inlämningsuppgifterna klara... Är dock lite splittrad och har svårt att koncentrera mig :)
Kanske dags att lägga läxorna åt sidan och ta helg ;)

Idag har jag tänkt på operationsärren litegrann. När jag tog bort grafferna så sa distrikssköterskan att det inte behövs att tejpa såren att de skulle läka fint i allafall. De såg fina ut då men nu för tiden är de ju inte så smala och fina som då. De har blivit bredare och rödare och nu känns det som en dålig idé att inte ha tejpat de. Visst de bleknar ju men det tar ju kanska lång tid :( Jag ska ju inte gå runt utan tröja så att de syns men irriterande att man inte tänkte själv och tejpade såren.. Men men det är sånt man får stå ut med liksom lite slapp hud här och där :)

EN grej till jag funderat på, jag kan inte typ klunka i mig dricka utan måste dricka sakta och en klunk i taget. Är det så det kommer vara jämt? Tar ju så lång tid att få i sig mängden vätska genom att dricka lite i taget, Fattar ju att det inte är möjligt när man precis har ätit men när magsäcken är tom? tex en timme efter måltid? Någon som vet?

Önskar alla en trevlig helg :))


Kommentarer
Postat av: Anonym

Ja absolut, skönt att allt är "normalt" i princip :) Det där med att klunka, nej det går ju inte riktigt längre och jag tycker det är lite jobbigt när man är sådär sjukt törstig ibland, du vet :) Även ärren, ja vad hände där?! Dom var ju så små och nätta och nu röda blaffer känns det nästan som. Hoppas dem bleknar tills nästa sommar :-) Hur mkt har du tappat nu? :) trevlig lördag på dig med!

2011-09-03 @ 21:25:08
URL: http://sockerskida.blogg.se/
Postat av: Ninna

Tror inte att man kommer kunna klunka i sig som förr. Däremot känner jag några som gjort operation för 1-2 år sedan och de kan dricka mer än de kunde tidigare, så lite ändras det nog.



Mina ärr är heller inte så fina, men det kan det vara värt, med tanke på att jag börjar få tillbaka mitt liv. :) Hade tänkt tejpa, men ca 1,5 vecka efter jag tagit grafferna så fick jag en allergisk reaktion mot tejpen och om inte sårtejp funkar, vad ska man göra då? Det vara bara att acceptera att nog få lite fula ärr.

2011-09-07 @ 15:06:53
URL: http://dragonfly08.wordpress.com
Postat av: Katja

Kroppskostymen blir ju större ju mindre du blir. Huden hänger oftast inte med i samma fart och "drar" i huden så då blir ju ärren lite större. Det är vad jag tror iaf :)

2011-10-02 @ 02:37:12
URL: http://isnusmumrikens.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0