Sjuk

Är sjuk och väldigt trött.... Men äta bör man så dagens intag

Frukost, En mjuk smörgås med ost och bregott. ( Har fortarande lite svårt med mjuktbröd men det funkar om man äter sakta)
Mellanmål 2dl Apelsindryck
Lunch 1 dl ris, 1dl kycklingkött och 2 msk chili creme fraiche, efter 30 min dryck sockerfri energi dryck
Mellanmål I knäcke med bregott  mellan och ost samt 1dl Smoothie
Mellanmål  1dl nötter och 1 ruta mörk choklad
Middag Blev inte som planerat pga av ett långt strömavbrott... Så vi fick åka till närmsta pizzeria som hade öppet..
Åt ett grillspett med kyckling och 1 dl ris, några msk sås och lite sallad.
Kvällsmat : 1 knäcke med bregott mellan och ost


Har tänkt på en sak med  mat, när jag äter borta så kan man ju inte mäta upp maten så jag i allafall tar mindre än 2 dl, orsaken är för att inte få dumping och att slippa lämna kvar massa mat på tallriken.
PÅ jobbet har jag ju redan mätt upp hemma och min lilla matlåda tycker arbetskamraterna är jätte kul. Jag har en arbetskompis som tränar fotboll på elitnivå så hans matlåda är grymt stor, en 3 liters glassbytta räcker nog inte. När vi sitter brevid varandra ser det inte klokt ut, Min matlåda rymmer 3 dl och är inte ens full...
Jag har ju inte berättat för massa folk om min operation utan när arbetskamrater frågar så säger jag bara att jag äter mindre, vilket jag ju gör...

Nu är jag halvägs i min vikt minskning enligt min ticker, men hur det sen blir i slutändan vet man ju inte..

Hoppas det gått bra för er andra och hoppas att alla läsare mår bra :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0