:)

Ännu en vecka har förlutit och ingen operationstid, Ringde faktiskt Ersta igår för att höra hur de ligger till med tider och om jag kan planera juni eller om jag kan förvänta mig operation då. Tyvärr verkar det dra ut på tiden och sköterskan sa att det kan dröja till augusti... Hm så tråkigt men men får väl försöka stå ut i sommar.

Annars går dagarna ganska fort och i morse kändes det som om det snart skulle vara jul igen.. Snöade massor men som tur var smälte det bort ganska fort.

Nu är det dags för sängen :)

Kommentarer
Postat av: Ida

Men varför väljer du i Sophiahemmet? Där hade dom ingen kötid alls! Plus att all personal var suuupertrevliga! :-)

2011-05-04 @ 18:42:09
URL: http://sockerskida.blogg.se/
Postat av: Hanna

Fick inte det alternativet, tillhör ju inte Stockholm utan fick välja mellan Ersta, Norrtälje, Motala eller Karlskrona och alla hade samma väntetid. I östergötland där jag bor är det flera års väntetid, ca 3 år så då måste de erbjudan andra alternativ. En del har inte så många val som jag hade heller. Nu kommer de ju inte hålla vårdgarantin på 3 månader om jag inte får tid innan 1 april men vet inte om det går att göra något åt det.

2011-05-04 @ 19:08:11
URL: http://carpediemnow.blogg.se/
Postat av: Ida

Det är inget man blir erbjuden, man måste bestämma det själv och kontakta sophiahemmet och säga att man göra sin gbp hos dom. Det fria vårdvalet gör att du kan välja bli opad på sjukhus i andra städer. Det du behöver är en blankett underskriven av din läkare (här uppe heter den valfrihetsblankett, vet inte om den heter något annat hos dig) och en blankett som sedan ska skickas sjukhusen emellan, det är de enda. Som sagt, för min del gick det väldigt fort och smidigt. Från 21/2 då min läkare på vc skickade in remissen till 1a infoträffen här uppe, infoträff 15/4, enskilt möte med kirurgen 28/4 på sophiahemmet - till op den 30e maj.



På 2a infoträffen och mötet med kirurgen på sophiahemmet förra veckan var det flera som kom från andra landsting. :-) Kanske värt kolla upp om du inte vill vänta tills sen i höst.. (Sen vårdgarantin anser dom sig uppfylla om dom kallar dig till informationsträffen inom 3 mån.. så är det här uppe i norrland iaf)

2011-05-04 @ 21:19:02
Postat av: Hanna

Hej Ida!



Ja, hade man tagit reda på mer innan och tagit tag i det tidigare så hade man kanske fått reda på hur man ska göra. Nu känns det ju bra när jag fått tiden :)

2011-05-06 @ 20:42:14
URL: http://carpediemnow.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0