:)

Dag 3

Min dator la av igår, inte kul jag som är beroende av internet :(

Idag känner jag av mer hungerkänslor men inte så att jag inte står ut men ändå.
Har gått ner 2,5 kilo på två dagar, alltså från startmorgonen till dagens morgon. Känns bra att det händer något.
Har även svält ketoner i urinen. (har kollat med dottern diabetes grejor) Fast tror att alla får det när man förbränner mer än vad man äter :(
Är inte så yr idag men lite okoncentrerad, fast det kan ju bero på värmen också.

Idag har jag även funderat massor på operationen, om risker och om resultat efter. Jag vet ju att man inte kommer vara snygg i kroppen efter alla kilon man går ner, för visst kommer jag att gå ner?? Tänkt om ingen vill ta i mig efteråt. vill ju inte vara singel resten av mitt liv och jo jag vet att det inte sitter i utseendet om någon älskar en men om jag inte känner mig fin själv då utstrålar man ju det utåt. Tänkt om allt går fel?? Att jag aldrig kommer att kunna äta? Inte för att äta är det viktigaste i livet men att bli benig vill jag ju inte.

Jag vet även att övervikten i sig är en risk, att även om jag just nu är frisk så kanske det inte blir så i framtiden.
Och även om jag skulle lyckas gå ner på egen hand så kommer jag till 99% säkerhet att gå upp igen?? Eller??

Dessa två veckor kanske är en tid då man verkligen ska fundera på sin framtid...


Kommentarer
Postat av: Anonym

Det kommer att gå jättebra! Men jag hade samma ångest/rädslor och funderingar innan op. Tror det kan vara bra att gå igenom allt och nojja innan op, det gör de hela mkt enklare efteråt att blicka framåt och njuta av att det är överstökat. Kram

2011-06-09 @ 22:23:54
URL: http://sockerskida.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0