Sthlm

Idag blev det resa till Stockholm och 2 månaders kontroll. Måste säga att jag blev lite besviken över kontrollen. Det tog max 10 minuter. Vägning och mätning av midjemåttet. Inga prover eller sånt. De frågade lite hur det funkar och vad jag typ äter och så. Fick lite påbackning att jag inte dricker tillräckligt med vatten och att mejeriprodukter måste vara ca 5dl /dag. Äter nästan aldrig mjölkprodukter, måste nog skärpa mig lite där :) 

Hade nog tänkt att de tar lite mer tid och sedan hade jag tänkt äta lunch med en kompis. Men det blev ju inte alls som jag planerat. Åkte hemifrån vid 8, var framme vid 10, väntade på min tid kl 11 i väntrummet.. Klar kl 11,10..
Sen hade min kompis inte tid utan var tvungen att jobba och jag hade bokat tågiljetterna hem vid 15.. Så det blev att äta lunch ensam vid tågstationen och sedan knalla runt i affärer några timmar:)

Lunchen jag åt var kycklingfile med råstekt potatis och någon typ av pepparsås. Råstekt potatis var egentligen samma sak som pomme förutom att formen var annorlunda.. Lite besviken där men blev ju lagom mätt av kycklingfilen och såsen, Inga grönsaker alls på tallriken.. Det var dåligt tycker jag,,

Köpte en värmekudde till dottern och såg massor jag hade kunnat köpa men får bli nästa gång när vi besöker Stockholm.

Viktminskning denna vecka 0kg... Trist men har säkert med helgens fester att göra :) Nu ska jag ställa mig på crosstrainern en stund och sedan rocka rockring :) Det är så svårt bara, men man kanske lär sig och lite motion är det ju att böja sig ner hela tiden och plocka upp rockringen :)

Hoppas alla har haft en bra helg :)

Kommentarer
Postat av: Heidi

Var inte för orolig vad gäller träningen. Jag började inte träna förrän drygt 4 månader efter operation. Innan dess var det bara promenader (och inte så bra som jag borde) men så skaffade jag mig till slut ett årskort och började och det var mycket roligare än jag trodde och på den vägen är det :)

2011-08-22 @ 21:36:21
URL: http://bypassoperation.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0